مثل بقیه لوازم خانگی، مایکروویو هم ممکن است دچار مشکل شود و درست کار نکند. بعضی وقت ها راحت نمیتوان این مشکل را تشخیص داد. پس اگر مایکروویو شما مشکل پیدا کرده و نمی‌دانید عیب آن چیست و چگونه آن را برطرف کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

ارورهای مایکروویوهای سامسونگ

1. برای رفع ارور E1 مایکروویو سامسونگ، کافیه که پریز برق رو بررسی کنین، تا به منبع و مشکل قطعی مایکروویو پی ببرید.

2. وقتی ارور E-11 روی صفحه نمایشگر مایکروویو شما ظاهر میشه به معنای خرابی حسگر رطوبت سنج سامسونگ هست، برای حل این مشکل نیاز به بررسی برد الکترونیکی توسط تکنسین هست.

3. هر وقت ارور E12 روی صفحه مایکروویو ظاهر شد به معنای خرابی حسگر رطوبت سنج هست و بایستی سیم کشی‌های برد الکترونیکی بررسی شود تا مشکل آن را بتوان حل کرد.

4. خراب شدن حسگر رطوبت ایراد اصلی مایکروفر سامسونگ هنگام نمایش ارور E-13 روی صفحه نمایشگر هست، ترجیحا بایستی اتصالات توسط تکنسین مورد بررسی قرار گیرد.

5. هر وقت حسگر سنجش رطوبت دچار مشکل بشه این ارور روی صفحه نمایشگر شما به چشم می‌خوره ارور E-14 است، در نتیجه بایستی برای عیب یابی و تعمیر ماکروفر حتما یک تکنسین ماهر رو خبر کنید.

6. نمایش ارور 11 به معنای ایجاد یه مشکل جدی برای ماکروفر سامسونگ شما در بخش حسگر رطوبت هست، در نتیجه باید این حسگر و سیستم برد الکترونیکی توسط تکنسین خبره مورد بررسی قرار بگیرد.

7. ارور C10 در مایکروفر سامسونگ معنایی جز خراب شدن حسگر رطوبت نداره و باید مورد بررسی جدی توسط تعمیر کار ماهر قرار بگیره و سیم کشی‌های اون چک بشود.

8. ارور C-11 مایکروفر سامسونگ خراب شدن حسگر رطوبت دلیل اصلی نمایش این ارور روی صفحه نمایشگر هست، در نتیجه برد الکترونیکی شما دچار یه ایراد جدی شده و باید توسط متخصص تعمیر مایکروویو سامسونگ بررسی بشود.

9. وقتی کد خطای E61 روی صفحه نمایش مایکروفر سامسونگ ظاهر میشه که حسگر رطوبت شما دچار یه مشکل اساسی باشه در نتیجه برای حل این مشکل بایستی برد الکترونیکی رو بررسی کنین تا مشکل مایکروفر شما حل بشه، از اونجا که تعمیرش کار مشکلیه برای عیب یابی و تعمیر مایکروفر به نمایندگی معتبر تعمیر مایکروفر مراجعه کنید.

10. ارور E71 در مایکروویو سامسونگ مثل ارورهایی که در بالا نام بردیم به سنسور رطوبت سنج مربوط میشه. نمایش این ارور میتونه از خرابی سنسور یا خطای برد الکترونیک باشه که باید حتما توسط تعمیرکار برد الکترونیک مایکروفر عیب یابی بشود.

11. هر وقت ارور C-d0 روی صفحه نمایشگر دستگاه شما ظاهر شد به معنای خرابی سیستم درب مایکروفر/مایکروویو شماست و برای حل آن باید برد الکترونیکی، میکروسوییچ، سیم کشی و اتصالات مایکروفر به دقت چک بشود.

12. ارور D2 در مایکروویو سامسونگ به معنای خرابی سیستم درب مایکروفر/مایکروویو شماست و برای حل آن باید برد الکترونیکی و میکروسوییچ و سیم کشی و اتصالات مایکروفر به دقت چک بشود.

13. اگر ارور C-A1 روی صفحه نمایشگر دستگاه شما ظاهر شد به معنای خرابی سیستم درب مایکروفر/مایکروویو شماست و برای حل آن باید برد الکترونیکی و میکروسوییچ و سیم کشی و اتصالات مایکروفر به دقت چک بشود.

14. ارور E83 روی مایکروفر سامسونگ به معنای خرابی سیستم درب مایکروفر/مایکروویو شماست و برای حل آن باید برد الکترونیکی و میکروسوییچ و سیم کشی و اتصالات مایکروفر به دقت چک بشود.

15. ظاهر شدن ارور E47 روی صفحه نمایشگر دستگاه شما ظاهر شد به معنای خرابی سیستم درب مایکروفر/مایکروویو شماست و برای حل آن باید برد الکترونیکی، میکروسوییچ و سیم کشی و اتصالات مایکروفر به دقت چک بشود.

16. ارور E24 مایکروفر سامسونگ به معنای دمای بالای کوره هست و برای از بین رفتنش فقط باید به دستگاه زمان کافی برای خنک شدن بدید، ترجیحا در مایکروفر رو تو این موارد باز نکنید.

17. ارور SE مایکروویو سامسونگ به شما خرابی کلیدهای نمایشگر دستگاه رو هشدار میده و این مساله می‌تونه علت‌های زیادی داشته باشه. مثلا ممکنه کلیدها اتصال کوتاه شده باشن یا بر اثر چربی گرفتن درست کار نکنن. در نتیجه برای تعمیر کلیدها و بررسی برد الکترونیکی در اسرع وقت به نمایندگی رسمی تعمیر مایکروویو سامسونگ مراجعه کنید.

18. ارور 5E مایکروفر سامسونگ مانند در واقع همان ارور SE بوده. که برخی کاربران به علت تشابه عدد پنج و حرف S آن را به اشتباه 5E می‌خونند. کلیدهای نمایشگر شما خراب شده و این مساله می‌تونه علت‌های زیادی داشته باشه مثلا ممکنه کلیدها اتصال کوتاه شده باشن یا بر اثر چربی گرفتن درست کار نکنن در نتیجه برای تعمیر کلیدها و بررسی برد الکترونیکی در اسرع وقت به نمایندگی تعمیر مایکروویو سامسونگ مراجعه کنید.

19. ارور یا کد خطای E5 مایکروویو سامسونگ هم می‌تونه به دلیل خرابی کلید یا صفحه نمایش باشه. دلیل این خرابی و ارور میتونه گیر کردن یک کلید بر اثر تجمع چربی و تمیز نکردن مدت طولانیِ اون قسمت باشه یا ایراد از صفحه‌ی زیر پنل و حتی خرابی برد الکترونیک باشد.

20.  ارور E-53/ E-52/ E-54 به علت خطای برد الکترونیکی ایجاد میشه و برای تعمیرش باید یک تعمیرکار ماهر برد رو چک کنه بنابراین برای تعمیر حتما به نمایندگی معتبر تعمیرات سامسونگ مراجعه کنید.

ارورهای مایکروویوهای ال جی

1. ارور F-3 در مایکروویو ال جی مربوط به عدم عملکرد صحیح کلیدهای روی پنل مایکرووفر می‌باشد. علت بروز ارور یا پیغام F-3 در مایکروویو ایراد در سیم کشی، برد و … می‌باشد.

2. ارور F-1 در مایکروویو ال جی مربوط به ایراد در ترمیستور می‌باشد. هنگامی که ارور F-1 روی نمایشگر مایکروفر نمایان می‌شود برای رفع عیب نیاز به بررسی از طرف تکنسین می‌باشد.

3. ارور F-2 در مایکروویو ال جی مربوط به ایراد در ترمیستور می‌باشد.

4. ارور F-4 در مایکروویو ال جی مربوط به ایراد در سنسور رطوبت می‌باشد. علت بروز ارور یا پیغام F-4 در مایکروویو ایراد در سیم کشی، سنسور و… می‌باشد.

5. ارور F-11 در مایکروویو ال جی مربوط به قطع شدن ارتباط بین موتور اینورتر با برد اصلی است.

6. ارور F-17 در مایکروویو ال جی مربوط به سنسور دمایی موتور اینورتر می‌باشد.

ارورهای مایکروویوهای پاناسونیک

1.  ارور F01 در مایکروویو پاناسونیک به معنی این است که دمای هوای خروجی بیش از 120 درجه سانتی گراد است. این اتفاق به دلیل سوختن غذا، آتش گرفتن مایکروفر، گرفتگی فیلتر هوا (غیر از مدل های OCS)، انسداد مجرای هوای خروجی و یا خرابی سنسور دما رخ می دهد.

برای رفع کد ارور F01 در مایکروفر پاناسونیک باید برای رفع مشکل بالا بودن دمای هوای خروجی از یک تعمیرکار کمک بخواهید.

2. ارور F03 یا F04 در مایکروفر پاناسونیک به معنی عدم تطابق ولتاژ ورودی و تنظیمات ولتاژ مایکروویو است.

برای رفع کد ارور F03 یا F04 در مایکروویو پاناسونیک اقدامات زیر را انجام دهید:

  • مطمئن شوید که ولتاژ ورودی با تنظیمات ولتاژ مایکروویو پاناسونیک مطابقت دارد. برای این کار انتخابگر ولتاژ که در پشت دستگاه وجود دارد را پیدا کنید. این انتخابگر از 2 دو شاخه تشکیل شده است. دو شاخه سفید، مایکروفر را روی 208 ولت و دو شاخه سیاه (یا دو شاخه سفید با نقطه سیاه) مایکروفر را روی 230 ولت تنظیم می کند.
  • مطمئن شوید که ولتاژ ورودی در محدوده تولرانس منفی یا مثبت 10٪ باشد. این امر به ویژه در فصل تابستان که ولتاژ برق ضعیف است، بسیار مهم می باشد.
  • برد کنترل (DPU) را در صورت خرابی تعویض کنید.

3. دلیل ارور F05 در مایکروفر پاناسونیک این است که حافظه داخلی یا مدار برنامه ریز دیجیتال دچار نقص شده اند.

هنگام مشاهده ارور F05 در مایکروفر پاناسونیک برای رفع آن برد کنترل (DPU) را تعویض کنید.

4.  نمایان شدن کد ارور F09 در مایکروفر پاناسونیک به این دلیل است که مایکروویوی که برای برق 50 هرتز طراحی شده است، در محیط 60 هرتز در حال فعالیت است.

در صورت نمایش کد ارور F09 در مایکروویو پاناسونیک جهت رفع آن، برد کنترل (DPU) را تعویض کنید.

5. دلیل نمایش ارور F86 در مایکروفر پاناسونیک این است که رله RY-3 و مدار برنامه ریز دیجیتال دچار مشکل شده اند.

در صورت مشاهده ارور F86 در مایکروویو پاناسونیک، برای رفع آن، رله RY-3 و مدار برنامه ریز دیجیتال باید رفع خطا شوند.

6. نمایش ارور F87 در مایکروویو پاناسونیک به این دلیل است که رله RY-4 یا RY-5 و مدار برنامه ریز دیجیتال دچار خطا شده اند.

در هنگام روبرو شدن با ارور F87 در مایکروفر پاناسونیک، یک تعمیرکار متخصص باید رله RY-4 یا RY-5 و مدار برنامه ریز دیجیتال را بررسی و عیب یابی نماید.

7.  دلیل کد ارور F88 در مایکروفر پاناسونیک خطای رله RY-7 و مدار برنامه ریز دیجیتال است.

برای رفع کد ارور F88 مایکروویو پاناسونیک برای رفع خطای رله RY-7 و مدار برنامه ریز دیجیتال اقدام نمایید.

8.  ارور F89 در مایکروویو پاناسونیک به معنی خطای رله RY-9 و مدار برنامه ریز دیجیتال است.

جهت برطرف کردن کد ارور F89 در مایکروویو پاناسونیک، مشکل رله RY-9 و مدار برنامه ریز دیجیتال باید توسط یک تعمیرکار متخصص عیب یابی شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *