پکیج‌ها قادر به گرم‌کردن آب مصرفی ساختمان و فرستادن آب گرم به داخل لوله‌های رادیاتور و شوفاژ بوده و از این طریق به گرم‌کردن منزل می‌پردازند. پکیج‌ها قادر به گرم‌کردن آب مصرفی ساختمان و فرستادن آب گرم به داخل لوله‌های رادیاتور و شوفاژ بوده و از این طریق به گرم کردن منزل می‌پردازند.

اگر پکیج شما مشکل یا خطایی ایجاد کرد ، اغلب یک کد خطا را نشان می‌دهد تا به شما در تشخیص آن در پنل جلویی کمک کند. در اینجا در گرمایش پکیج ، ما می‌خواهیم مطمئن شویم که مشتریان ما تا آنجا که ممکن است اطلاعات و کمک بیشتری داشته باشند ، لطفاً اطمینان حاصل کنید که خطاها یک اتفاق نادر در پکیج مدرن و معتبر امروزی است.

ارورها و نحوه رفع ارورهای پکیج دیواری

پکیج بوتان در مدل‌ها و طرح‌های متنوعی تولید می‌شود که نمایش ارورها در هر یک از این مدل‌ها با یکدیگر متفاوت است. مدل ورونا، مدل cv424s، مدل پرلا و پرلا پرو، مدل روما، مدل اپتیما، مدل بیتا و مدل پارما از جمله مدل‌های پکیج بوتان بوده که محبوبیت بیشتری نسبت به سایر مدل‌های آن دارند. در ادامه به ارورهای رایج و نحوه برطرف‌کردن این ارورها در مدل‌های مختلف پکیج بوتان اشاره شده‌است.

ارورها و رفع ارورهای پکیج ورونا

1. ارور E01 به علت روشن نشدن شعله پکیج رخ‌می‌دهد. دلایل مختلفی برای ظاهرشدن این ارور وجود دارد که از آن جمله می‌توان به خراب بودن شیر گاز، جرقه زن پکیج و یا سنسور شعله اشاره نمود. برای برطرف نمودن این ارور نیاز است تا این موارد توسط تعمیرکار، کنترل شده و در صورتی که ایراد از آن‌ها باشد نسبت به تعمیر آن‌ها اقدام نماید.

2. اگر فشار آب در مدار گرمایشی پکیج بالا باشد، سیستم کد خطای E04 را می دهد. برای برطرف نمودن این خطا باید فشار را بررسی کرده و در صورتی که کمتر از 3 بود، شیر پرکن پکیج را باز کرده تا فشار دستگاه تنظیم شده و ارور برطرف گردد.

3. ارور E07 در صورتی نمایش داده می شود که سنسور دمای آب دچار اختلال شده باشد. همچنین ممکن سیم متصل به این سنسور نیز قطع شده باشد که برای رفع این ارور نیاز به حضور تعمیرکار متخصص می باشد.

4. گردش نداشتن آب در مدار باعث نمایش ارور E09 و وجود مشکل در شیر گاز دستگاه باعث ظاهر شدن خطای E11 می گردد.

5. در صورتی که خطا به صورت پشت سر هم در پکیج تکرار شود، دستگاه ارور E28 را داده که برای رفع این ارور نیاز است تا برق پکیج را قطع نموده و از یک تعمیرکار پکیج کمک بگیرید.

ارورها و رفع ارورهای  مدل‌های پرلا و پرلاپرو پکیج بوتان

1. در صورتی که دستگاه ارور E1 بدهد نشان دهند عدم تشکیل شعله در پکیج می باشد که باید برای رفع آن موارد مختلفی مانند شیر گاز و سنسور شعله چک شده و در صورت نیاز تعمیر گردند.

2. ترموستات یکی از قطعات اساسی در پکیج می باشد و در صورتی که این قطعه دچار مشکل شود سیستم خطای E2 را داده و برای برطرف نمودن آن لازم است تا این قطعه توسط تکنسین مربوطه بررسی و تعمیر گردد.

3.اگر فشار آب در مدار گرمایشی پکیج از حالت تعادل خارج شده و کم یا زیاد گردد ارور E4 ظاهر می شود و نیاز به تنظیم فشار می باشد.

4. در صورتی که سنسور ntc در پکیج دچار مشکل شود خطای E5 و E6 ظاهر می گردد که باید در صدد تعمیر یا تعویض آن توسط تعمیرکار برآمد.

5. اگر دما در حالت حداکثر و یا حداقل تنظیم گردد دستگاه ارور ADJ را خواهد داد.

ارورها و رفع ارورهای مدل روما پکیج بوتان

1. ارور A01 از ارورهای رایجی است که در پکیج های رومای بوتان دیده می شود و به دلایلی مانند احساس نشدن شعله توسط سنسور و خرابی آن، وجود مشکلی در روشن شدن مشعل، کار نکردن حسگر جرقه زن، کثیف شدن مشعل، انسداد مسیرهای خروجی توده های احتراقی و وجود مشکل در فن پکیج این خطا ظاهر می گردد.

2. ارور A02 در صورتی نمایش داده می شود که کلید حرارتی متصل بر روی مبدل اولیه دچار مشکل شود.

3. بسته شدن فن ها و مسیر خروجی، انسداد ترموستات دود، بسته شدن پرشر دود و وجود مشکل در سنسور دمای فن می توانند باعث بروز ارور A03 گردند که برای رفع این ارور نیاز است تا تک تک این مشکلات بررسی شده و در صورت وجود مشکل تعمیر شده و مسیرهای مسدود شده بازگردند.

4. در صورت خراب شدن برد ارور A05 ظاهر شده و به علت حساسیت بالایی که برد الکترونیکی دارد تعمیر آن تنها توسط تعمیرکار متخصص امکان پذیر می باشد.

ارورها و رفع ارورهای پکیج لورچ

1. کد E0 در پکیج لورچ مدل آدنا زمانی ظاهر می گردد که علت آن عدم ارتباط با ترموستات زمان دار می باشد و در هنگام بروز این ارور، پکیج در حالت کارکرد موقت قرار گرفته و برای رفع این ارور نیاز به کمک گرفتن از تعمیرکار می باشد.

2. در صورتی که جرقه زن دستگاه غیر فعال گردد پکیج در حالت قفل قرار گرفته و ارور E1 نمایش داده می شود. بر روی کنترل پنل دکمه ای به نام C وجود دارد که در صورت مواجهه با ارور E1 باید دکمه C را فشار داده تا پکیج از حالت قفل خارج گردد. همچنین برای رفع این ارور نیاز است تا مسیر گاز بررسی شده و هواگیری انجام شود، همچنین شیر کنترل گاز و جرقه زن پکیج باید مورد بررسی قرار گیرند.

3. خطای E2 نیز ممکن است به علت خراب شدن سوئیچ فشار هوا صورت گرفته و در این حالت نیز پکیج به حالت قفل قرار می گیرد. در هنگام بروز این ارور نیز در ابتدا باید با فشردن دکمه C پکیج را از حالت قفل خارج نمود و پس از آن دودکش، فن و لوله ونتوری مورد بررسی قرار گیرند. همچنین بررسی کردن سوئیچ فشار هوا و سیم کشی های مربوط به آن نیز باید توسط تعمیرکار چک گردد.

4. در صورتی که در سنسور NTC پکیج لورچ مدل آدنا دچار مشکل گردد سیستم ارور E3 را نمایش می دهد و برای برطرف نمودن این ارور باید دستگاه را با فشار دادن کلید C از قفل خارج کرده و سپس به بررسی سنسور سیستم گرمایش و همچنین سیم کشی و اتصالات آن پرداخت.

5. اگر در مدولاسیون شیر پکیج نقصی وجود داشته باشد ارور E5 در نمایشگر ظاهر می شود و پکیج با مینیمم شعله کار می کند. برای رفع این ارور باید شیر گاز پکیج و سوکت های مدولاسیون را بررسی نموده و سیم کشی های مربوطه نیز چک گردد.

6. ارور E7 در پکیج لورچ آدنا به علت وجود مشکل در سوئیچ فشار هوا می‌باشد که باید توسط سرویس‌کار پکیج قطعه پرشر سوئیچ تعویض گردد.

ارورها و رفع ارورهای پکیج ایران رادیاتور

این مدل پکیج ارورهای عددی دارد و کد ندارد.

1.ارور 80 در پکیج ایران رادیاتور نشان دهنده حرارت بالاتر از 150 درجه سانتیگراد می باشد که این مشکل ممکن است به علت خرابی پمپ پکیج، خرابی کلید حد و یا بالا بودن ارتفاع شعله در پکیج باشد که برای رفع این ارور مبدل اصلی پکیج باید اسید شویی گردد.

2.ارور 70 نیز زمانی نمایش داده می شود که دمای گرمایش مابین 89 تا 105 درجه سانتیگراد رسیده باشد و برای رفع این ارور نیز باید مبدل اصلی پمپ را اسیدشویی نمود.

در سایر مطالب به تفصیل به ارورهای پکیج ایران رادیاتور پرداخته شده است.

ارور ها و رفع ارور های بوش

نمایندگی تعمیرات پکیج بوش

 با روشن کردن دستگاه هیچ عملیاتی رخ نمی دهد، و ال ای دی دستگاه روشن نمی شود:

 جریان برق وجود ندارد، فیورزf1,f2 سوخته است. برد خراب است.

مدار گرمایشی عمل نمی کند، ولی دمای آب مصرفی مناسب است:

 جامپر بین پایه های ال اس به ال آر باز شده است و یا قسمت ارتباطی بین ترموستات اتاقی یا پایه ال آر اشتباه شده است، ترموستات و برد کنترلی خراب است.

 چراغ دکمه ریست در هر چهار ثانیه یک بار روشن و خاموش می شود و دومین و پنجمین ال ای دی از چپ 45 و 90 درجه چشمک می زند:

سنسور دود در دستگاه بدون فن ، پشر سوئیچ دود در دستگاه فن دار خراب است.

 چراغ ریست چهار بار در ثانیه روشن می شود:

 اشکال در ان تی سی گرمایش، اشکال در ان تی سی مصرفی، اشکال در سنسور ان تی سی دود، اشکال در فن اشکال در پرشر سوئیچ دود یکیج بوش، اختلال در سیم کشی، خرابی کلید کد یا پرامتر.

جرم گرفتن مبدل:

 چراغ ریست هشت بار در ثانیه روشن می شود، این ارور نشان دهنده خرابی پکیج نیست بلکه در زمانی ظاهر می شود که پتاسیمتر تنظیم دما در حالت مینیموم و ماکسیموم قرار دارد.

چراغ ریست هر ثانیه یک بار خاموش می شود:

عدم تشخیص شعله، ترموستاد حد عمل کرده، اشکال در شیر کنترل گاز یا شیر فشار گاز، اشکال در سیم کشی.

ارور ها و رفع ارور های فرولی

ارور A01 پکیج فرولی

دلایل احتمالی بروز ارور A01 و علت روشن نشدن پکیج فرولی عبارت است از:

  1. نبود گاز: جریان گاز ورودی به پکیج را چک کنید.
  2. خطای الکترود تشخیص/ احتراق: سیم کشی الکترود را بررسی کرده و مطمئن شوید که به درستی قرار گرفته‌اند و هیچگونه رسوباتی روی آن وجود نداشته باشد.
  3. شیر گاز معیوب: شیر گاز را بررسی کنید و در صورت خرابی تعویض کنید.
  4. قطعی سیم شیر گاز: سیم کشی مورد نظر را چک کنید.
  5. توان احتراق بسیار کم: قدرت یا توان احتراق را به درستی تنظیم کنید.

کد خطا یا ارور F04: ترموستات دود عمل می کند

در صورتی که محفظه احتراق برای برد اشتباه تعریف شده باشد این ایراد ظاهر می شود. در منوی تنظیم ها (1=b03 ) باشد

دلایل احتمالی بروز خطا یا ارور F05:

  1. قطعی سیم کشی ها: سیم کشی های مربوط به فن را بررسی کنید.
  2. فن معیوب: فن را بررسی و تعمیر کنید.
  3. خطای ناشی از برد: برد دستگاه را بررسی کنید.

با هر بار درخواست روشن شدن مشعل، میکرو پروسسور بار فن را کنترل می کند اگر برد بار متصل شده را حس نکند بعد از ۱۵ ثانیه اشکال بروز می کند.

به محض وصل فن ایراد بلافاصله رفع می شود. در زمان کارکرد عادی و تشخیص جریان یونیزاسیون شعله بوسیله برد، در صورت قطع شدن بار فن (به دلیل قطع آنی جریان برق به فن) چنانچه بار تا ۱۵ ثانیه بر قرار نگردد اشكال ایجاد می شود. به محض وصل بار فن، ایراد بلافاصله رفع می شود.

در منوی تنظیم ها (0=b03) باشد.

اگر مشعل از حداقل ۱۰ ثانیه قبل روشن باشد و به یکباره سیگنال (جریان یونیزاسیون) شعله قطع شود، شعله خاموش می شود.

اگر این شرایط ۶ بار در مدت زمان ۱۰ دقیقه اتفاق بیفتد، سیستم کنترل شعله ایراد “” را ایجاد می کند و دستگاه بلوکه میشود (با فشردن دکمه reset دستگاه راه اندازی مجدد می شود).

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *