امروزه ماشین لباس‌شویی به یکی از ضروری‌ترین اقلام موجود در هر آشپزخانه‌ای تبدیل شده است. داشتن یک‌ ماشین لباس‌شویی خوب شما را در شستن آسان‌تر لباس‌هایتان یاری خواهد کرد. بنابراین توجه به کیفیت و آپشن‌های ماشین لباس‌شویی پیش از خریداری آن، یک اقدام ضروری محسوب می‌شود‌.

امروزه تولید کنندگان بسیاری اقدام به تولید ماشین لباس‌شویی کرده‌اند و تنوع چشم‌گیری در مدل‌های ماشین لباس‌شویی‌های موجود در بازار قابل مشاهده است. یکی از نام آشنا‌ترین و البته خوش‌نام‌ترین برندهای تولید‌کننده‌ی ماشین لباس‌شویی در جهان، برند سامسونگ است.

این برند که خاستگاه آن کشور کره است، طی سال‌های اخیر اعتبار زیادی را در زمینه‌ی تولید لوازم خانگی مختلف از جمله ماشین‌های لباس‌شویی کسب کرده است و این اعتبار را مدیون کیفیت ساخت بی‌نظیر محصولات خود است. کیفیت ساخت بالا، بدنه‌ی با کیفیت و مقاوم، موتور پر قدرت و فاقد صدا و لرزش، حالت‌های شست‌وشوی متنوع و برخورداری از تکنولوژی‌های روز دنیا، تولیدات شرکت سامسونگ را به بهترین گزینه‌ها برای خرید تبدیل کرده است.

اگر به تولیدات شرکت سامسونگ یک نگاه کلی بیاندازیم متوجه می‌شویم که  ماشین لباس‌شویی‌های این برند یک سیر تحولی مثبت را از نظر بهره گیری از تکنولوژی های جدید، طی کرده اند و همیشه مدل‌های ماشین لباس‌شویی جدیدی که سامسونگ عرضه می‌کند حرفی برای گفتن دارند.

در ادامه‌ی مطلب قصد داریم تا جدیدترین مدل‌های ماشین لباس‌شویی ساخت شرکت سامسونگ را با هم بررسی کنیم و ببینیم که این برند چه آپشن هایی را در محصولات جدیدش لحاظ کرده است و کارآیی ماشین لباس‌شویی‌های جدید سامسونگ از مدل‌های قدیمی، بیشتر است یا خیر.

مقایسه انواع لباس‌شویی جدید و قدیمی سامسونگ

ماشین‌های لباس‌شویی سامسونگ از نظر اتوماتیک بودن به دو دسته‌ی تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم‌بندی می‌شوند و دارای دو حالت درب از جلو و درب از بالا هستند.

عموما مدل‌های نیمه اتوماتیک و درب از بالا جزو مدل‌های قدیمی‌تر ماشین لباس‌شویی‌های سامسونگ محسوب می‌شوند. در مورد مدل‌های نیمه اتوماتیک می‌توان گفت که قدرت موتور بسیار کم‌تر از ماشین‌ لباس‌شویی‌های اتوماتیک و جدیدتر سامسونگ است. بنابراین عملکرد این ماشین لباس‌شویی‌ها بسیار ضعیف تر از مدل‌های جدید است. اندازه و ابعاد ماشین لباس‌شویی های نیمه اتوماتیک و درب از بالا معمولا بزرگ‌تر است و فضای بیش‌تری از آشپزخانه‌ی شما‌را اشغال خواهند کرد. معمولا مدل‌های درب از بالا دوقلو هستند و فرآیند شست‌وشو و خشک کردن  در دو محفظه‌ی جداگانه صورت می‌گیرد. با این تفاسیر در روند شست‌وشو شما باید لباس‌های شسته شده را از محفظه‌ی شست‌وشو خارج و در محفظه‌ی خشک کردن بیاندازید. بنابراین شست‌وشو در این مدل‌ها نیازمند دخالت دست است.

Samsung 7kg Toploader | Vuyani Furniture Transport & Sales

در مدل‌های جدیدتر و اتوماتیک، درب ماشین لباس‌شویی از جلو باز می‌شود و دارای تنها یک‌ محفظه برای شستن و خشک کردن لباس‌ها هستند. تکنولوژی‌های جدیدتر عموما در این مدل‌ها مشهود تر از مدل‌های قدیمی‌تر و نیمه اتوماتیک اند‌. فرآیند شست‌و شو در این ماشین‌های لباس‌شویی سریع تر و دقیق تر است و کارآیی بیشتری دارند.

اما می‌توان گفت که جدیدترین مدل ماشین لباس‌شویی تولید شده توسط شرکت سامسونگ، مدل add wash است. این‌ماشین لباس‌شویی تمام آپشن های موجود در مدل‌های قدیمی تر را دارد ولی با دارا بودن ویژگی‌های منحصربه‌فرد به یکی از بهترین مدل‌های موجود در بازارهای جهانی تبدیل شده است. برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

ویژگی‌های لباس‌شویی سامسونگ مدل (add wash)

زیبایی منحصر به فرد

ماشین لباس‌شویی‌های مدل add wash، به دلیل دارا بودن یک درب کوچک‌ که روی درب اصلی ماشین تعبیه شده است، ظاهر خاص و زیبایی دارند که نگاه افراد را به خود جذب می‌کند. علاوه بر این، طراحی کلی بدنه‌ی ماشین لباس‌شویی بسیار با کیفیت و زیبا است و می‌تواند همچون نگینی در آشپزخانه‌ی شما بدرخشد.

Samsung Series 5+ WW80T554DAX/S1 with AddWash & Ecobubble Washing Machine 8kg 1400rpm | Ireland

قابلیت کنترل با تلفن همراه

قابلیت smart control  که در ماشین لباس‌شویی های مدل add wash وجود دارد به شما این امکان را می‌دهد تا با نصب یک اپلیکیشن بر روی گوشی موبایل خود، ماشین لباس‌شویی خود را از راه دور کنترل کنید. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که حتی وقتی در خانه نیستید، به کمک اپلیکیشن بتوانید ماشین لباس‌شویی را خاموش و یا روشن کنید و همچنین تنظیمات آن‌ را بررسی کنید و تغییر دهید.

همچنین این اپلیکیشن اعلان‌هایی مثل اتمام یک دور شست‌وشو، زمان باقی مانده و… را به اطلاع کاربر می‌رساند و شما را از روند شست‌وشو آگاه می‌کند.

شست‌وشوی سریع

ماشین لباس‌شویی add wash  با دارا بودن یک قابلیت ویژه تحت عنوان speed spray، آب‌کشی لباس‌ها را هرچه سریع‌تر و با بیشترین قدرت انجام می‌دهد و همین ویژگی باعث می‌شود تا لباس‌های شما در زمانی کم‌تر از یک ساعت و به بهترین شکل ممکن شسته و تمیز شوند‌.

شست‌و‌شوی عمیق

در ماشین لباس‌شویی‌های جدید سامسونگ یک قابلیت ویژه به نام Eco bubble وجود دارد که باعث می‌شود آب و هوا و مواد شوینده به حباب‌های بسیار ریزی تبدیل شوند و به الیاف لباس نفوذ کنند و به این شکل، شست‌وشوی عمقی تری اتفاق می‌‌افتد.

Remotely Control Your AI Ecobubble™ Washing Machine Using the Samsung SmartThings App – Samsung Newsroom India

قابلیت add wash

مهم‌ترین و منحصر‌به‌فردترین ویژگی که در مدل‌های جدید ماشین لباس‌شویی سامسونگ وجود دارد و در هیچ مدل دیگری از این برند قابل مشاهده نیست، قابلیت add wash  است. در این مدل ها، یک درب کوچک روی درب اصلی وجود دارد و شما می‌توانید از طریق این در، لباس های جدید را، حتی پس از شروع شست‌وشو، به داخل ماشین لباس‌شویی بیاندازید. با این قابلیت دیگر نگران جا ماندن لباس‌های کثیف نباشید.

What's Samsung AddWash? - Coolblue - anything for a smile

مصرف کمتر انرژی

ماشین لباس‌شویی‌های مدل add wash، دارای برچسب انرژی  A+++  هستند و با توجه به این موضوع شما با خرید این مدل نگران مصرف بیش از حد انرژی نخواهید بود. علاوه بر آن میزان هزینه های آب و برقی که سالانه بابت شست‌وشوی لباس‌ها می‌پردازید هم به شکل چشم‌گیری کاهش خواهد یافت.

How to Read Energy Rating Labels - Big Green Switch

ظرفیت بالا

مدل  add wash  سامسونگ در چند ظرفیت مختلف تولید شده است و شما می‌توانید با توجه به تعداد افراد خانواده و نیاز خود ظرفیت مورد نظرتان را خریداری کنید. ظرفیت ماشین لباس‌شویی، حداکثر وزن لباس‌های خشکی است که می‌توانید در هر بار شست‌وشو در ماشین انداخته و بشویید‌. اگر تعداد افراد خانواده ی شما کم است ظرفیت‌های کمتر برای شما مناسب‌تر‌اند و اگر تعدادتان بیش‌تر است به شما خرید ظرفیت‌های بالاتر را توصیه می‌کنیم.

سروصدا و لرزش کم

صدا و لرزش زیادی که یک ماشین لباس‌شویی در هنگام کار تولید می‌کند می‌تواند آرامش خانه را به هم بریزد. بهره‌مندی از یک‌موتور دیجیتال اینورتر پر قدرت باعث شده تا ماشین لباس‌شویی‌های جدید سامسونگ در هنگام انجام‌ شست‌وشو، کمترین میزان صدا و لرزش ممکن را تولید کنند و آرامش خانه‌ی شما پایدار باشد.

عیب‌یابی آسان

یک سیستم هوشمند smart check  در این مدل ماشین لباس‌شویی وجود دارد که باعث می‌شود شما بتوانید به راحتی و تنها با داشتن یک اپلیکیشن روی تلفن همراه خود و دسترسی به اینترنت، از وجود هرگونه مشکل فنی و یا هرگونه به هم ریختگی در تنظیمات ماشین لباس‌شویی خود مطلع شوید و همچنین به شما راهکار برای رفع مشکل را نیز نشان می‌دهد. این ویژگی سبب می‌شود تا شما خودتان مشکلات دستگاه‌ خود را حل کنید.

5.2 cu. ft. Front Load Washing Machine with Steam Clean | Samsung Canada

صفحه نمایش LED

داشتن یک صفحه‌ی نمایشگر که به شما تنظیمات اعمال شده روی ماشین لباس‌شویی را نشان بدهد یک ویژگی برتر در مدل add wash  سامسونگ است. شما با استفاده از این صفحه ی نمایش به راحتی متوجه می‌شوید که چه ویژگی هایی از ماشین‌تان فعال است و برای شستن لباس‌ها باید چه تغییراتی را در گزینه‌های شست‌وشو داشته باشید.

Samsung Expands AddWash Washing Machine Range with 'Washer-Dryer Combo' and 'Slim' Lineups – Samsung Global Newsroom

کلام آخر

همان طور که مطالعه کردید ما در این‌مطلب، شما را با ویژگی‌های جدیدترین‌ مدل ماشین لباس‌شویی سامسونگ آشنا کردیم و برتری‌هایی که این‌مدل نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر داشت را برشمردیم. بدیهی است که هیچ یک از لوازم الکترونیکی کاملا بی عیب و نقص نیستند و مدل add wash  نیز معایبی همچون قیمت بالا، کمیاب بودن قطعات و کمتر بودن خدمات پس از فروش در کشور ما را دارد. اما با این‌حال این مدل از نظر فنی و طراحی و کیفیت ساخت یک ماشین لباس‌شویی کامل است و تمام نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. بنابر این‌می‌توان‌گفت که ارزش خرید بالایی دارد.

اما به طور کلی تصمیم‌گیری نهایی بر عهده‌ی شخص شماست و شما می‌توانید تصمیم‌ بگیرید که با توجه به سلیقه و بودجه‌ای که دارید این مدل برای شما مناسب است یا خیر.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *