در عصر جدید، ماشین های لباس‌شویی  به یکی از مهم‌ترین اقلام موجود در آشپزخانه ها تبدیل شده اند و هر وقت کسی بخواهد لوازم آشپزخانه خریداری کند در ابتدا به سراغ خرید ماشین لباس‌شویی می رود.

اگر شما هم به دنبال خرید ماشین لباس‌شویی جدید برای منزلتان هستید، لازم است تا پیش از اقدام به خرید با برندهای مختلف و کیفیت ساخت آن‌ها آشنا شوید و با آگاهی کامل از تمام معیارهای یک ماشین لباس‌شویی ایده آل، به سراغ خریدن آن بروید.

امروزه در فروشگاه های لوازم خانگی، انواع ماشین های لباس‌شویی از برندهای مختلف ایرانی و خارجی با مدل‌های متنوع و طرح و رنگ‌های متفاوت وجود دارند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه، تم رنگی دکوراسیون آشپزخانه و البته بودجه ای که به خرید ماشین لباس‌شویی اختصاص داده اید، یک‌مورد را انتخاب و خریداری کنید.

اما این موضوع که کدام یک از کیفیت بالاتری برخوردار است و ارزش خرید دارد، یک‌مسئله است که نیازمند بررسی بیش‌تر است.

معمولا در بحث بررسی کیفیت یک‌ماشین‌لباس‌شویی باید به تعداد مد های شست‌وشو، قدرت موتور، به کار بردن موتورهای اینورتر با لرزش و صدای کم‌تر، طراحی زیبا، قطعات با کیفیت و … توجه نمود.

در ادامه ی مطلب ما به بررسی کیفیت ماشین های لباس‌شویی برند سامسونگ می‌پردازیم و به شما می‌گوییم که آیا ماشین لباس‌شویی‌های این برند ارزش خرید دارند یا خیر.

Wash Machine Animation designs, themes, templates and downloadable graphic elements on Dribbble

بررسی کیفیت ماشین لباس‌شویی‌های سامسونگ

سامسونگ یک برند نام آشنا در زمینه ی تولید لوازم خانگی و هوشمند است و طرفداران بی شماری در سراسر جهان دارد و این میزان از محبوبیت می‌تواند گویای کیفیت و قدرت بالای محصولات ساخت این شرکت باشد اما آیا ماشین لباس‌شویی‌های ساخت شرکت سامسونگ نیز مانند سایر محصولات این برند با کیفیت اند یا خیر؟

برای بررسی کیفیت ماشین لباس‌شویی‌های سامسونگ باید کیفیت بدنه، قدرت موتور، جنس قطعات، سیستم هوشمند، خدمات پس از فروش و گارانتی و میزان امکانات آن‌ها توجه کنیم.

File:Samsung Logo.svg - Wikimedia Commons

مزایا

۱- ظرفیت بالا

ظرفیت ماشین لباس‌شویی در واقع بیانگر حداکثر وزن لباس‌های خشکی است که شما می‌توانید در هر بار شست‌وشو درون ماشین لباس‌شویی‌تان قرار داده و بشویید.

یکی از برترین ویژگی‌های ماشین لباس‌شویی‌های سامسونگ ظرفیت‌های بالای آن‌هاست که به شما امکان شستن بیش‌ترین مقدار لباس در هر بار روشن کردن دستگاه را می‌دهد و علاوه بر آن شما می‌توانید موارد سنگین‌تر مانند پتو یا روفرشی را نیز در آن قرار داده و بشویید.

این ویژگی در زمان شما صرفه‌جویی خواهد کرد و باعث می‌شود تا عمر موتور ماشین لباس‌شویی شما افزایش پیدا کند. شرکت سامسونگ مدل‌های مختلف از ماشین لباس‌شویی را مونتاژ می‌کند که در برخی مدل‌ها ظرفیت ۱۳ کیلوگرم نیز وجود دارد.

۲- موتور دیجیتال اینورتر

از دیگر ویژگی‌های برتر قابل اشاره در ساخت ماشین لباس‌شویی‌های سامسونگ، دارا بودن موتور دیجیتال اینورتر است. این نوع از موتور با دارا بودن یک سری مکانیسم عمل خاص، باعث می‌شود تا لرزش و صدای ماشین هنگام انجام شست‌وشو به حداقل برسد و این ویژگی علاوه بر این‌که باعث کم‌تر شدن صدا می‌شود، باعث به حداقل رسیدن استهلاک قطعات داخلی ماشین نیز خواهد شد.

۳- ویژگی stain away

این ویژگی سبب می‌شود تا لکه هایی که معمولا سخت‌تر پاک‌میشوند مثل لکه ی خون یا نوشیدنی ها، به راحتی از روی لباس تمیز شوند و می‌توان گفت که یکی از برترین ویژگی‌های ماشین‌های ساخت شرکت سامسونگ همین ویژگی آن‌هاست.

۴- استفاده از تکنولوژی Eco bubble

استفاده از این تکنولوژی نیز یکی از ویژگی‌های برتر ماشین لباس‌شویی‌های ساخت شرکت سامسونگ است‌. در این تکنولوژی وقتی شما لباس‌های را در ماشین می‌اندازید و مواد شوینده و ضدعفوتی کننده را در مخزن می‌ریزید، پیش از این‌که ماشین شروع به شستن لباس‌ها کند، آب و هوا و مواد شوینده یک سری حباب تشکیل  می‌دهند و این حباب‌ها به بافت داخلی الیاف پارچه‌ی لباس نفوذ می‌کنند و به این شکل مواد شوینده عمقی‌تر لباس‌ها را تمیز می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود تا در زمان و هزینه‌های شست‌وشوی لباس صرفه‌حویی شود و با استفاده از این تکنولوژی شست‌وشوی موثر در دمای پایین‌تر اتفاق می‌افتد.

Samsung Launches New Range of Ecobubble™ Fully Automatic Top Load Washing Machines That Save up to 73% Energy, up to 19% Water & Provide up to 20% Better Fabric Care – Samsung Newsroom India

۵- استفاده از اپلیکیشن smart check

ماشین لباس‌شویی‌های برند سامسونگ یک قابلیت ویژه دارند که با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید یک اپلیکیشن به اسم smart check   را روی گوشی همراه خود نصب کنید و با این اپلیکیشن به صورت وایرلس و از راه دور هرگونه ایراد پیش‌آمده در تنظیمات ماشین لباس‌شویی را پیدا کنید. این اپلیکیشن علاوه بر کشف ایرادات، راه حل نیز برای رفع آن‌ها ارائه می‌دهد و شما بدون استرس می‌توانید مشکلات ماشین‌تان را حل کنید.

۶- استفاده از اپلیکیشن smart control

در این قابلیت هم‌ مانند قابلیت قبلی، شما با نصب یک اپلیکشن بر روی گوشی موبایل خود می‌توانید ماشین لباس‌شویی تان را کنترل کنید. با استفاده از این ویژگی شما چه داخل منزل باشید یا چه خارج از آن، می‌توانید به تنظیمات ماشین لباس‌شویی دسترسی داشته باشید و آنرا خاموش و روشن کنید یا کاری کنید تا مجددا شروع به شست‌وشوی لبا س‌ها کند.

۷- قابلیت add wash

در برخی مدل‌های جدید تولید شده توسط شرکت سامسونگ، بر روی ماشین لباس‌شویی یک در کوچک دیگر نیز تعبیه شده است که به شما این امکان را می‌دهد حتی بعد از این‌که ماشین شروع به شست‌وشوی لباس ها کرد تیز تعدادی لباس جدید داخل آن بیاندازید! علاوه بر آن به شما این امکان را می‌دهد که یک لباس را زودتر از بقیه از داخل ماشین لباس‌شویی خارج کنید. بنابراین با خریدن این مدل ماشین لباس‌شویی می‌توانید دیگر نگران جا ماندن لباس‌های کثیف نباشید چرا که هر وقت بخواهید می‌توانید لباس‌های جامانده را درون ماشین بیاندازید.

What's Samsung AddWash? - Coolblue - anything for a smile

۸- مصرف انرژی کم‌تر

از دیگر مزایای ماشین لباس‌شویی‌های سامسونگ‌ می‌تواند به A+++  بودن برچسب انرژی آن اشاره کرد که باعث می‌شود علاوه‌براین‌ که در مصرف منابع انرژی نظیر برق و آب صرفه‌جویی شود، هزینه‌های سالانه‌ی استفاده از آن‌ نیز کاهش پیدا کند.

Samsung Ecobubble Washing Machine | 8kg, 9kg & 10kg | Samsung UK

معایب

با توجه به مزایایی که گفته شد، شاید بتوان گفت که از نظر کیفیت تولید و عملکرد هیچ عیبی در ماشین لباس‌شویی‌های سامسونگ قابل رویت نیست اما در ایران یک‌سری معایب برای این برند می‌توان برشمرد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱- هزینه‌ی بالا

یکی از معایبی که در خرید ماشین لباس‌شویی سامسونگ‌ می‌توان به آن اشاره کرد، قیمت بالای این‌ محصولات است. با توجه به تحریم‌ها و قیمت فعلی دلار، اگر شما قصد خرید ماشین لباس‌شویی سامسونگ داشته باشید، باید بودجه‌ی بسیار بیش‌تری را به خرید ماشین لباس‌شویی اختصاص دهید.

۲- کمیاب بودن قطعات

به طور کلی قطعات محصولات ساخت خارج از ایران کمیاب‌تر از محصولات داخلی‌اند و برند سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما این مشکل در مورد مدل‌های قدیمی تر کم‌تر مطرح است. در مدل‌های جدید‌تر پیدا‌کردن قطعات در بازار کمی سخت‌تر است.

۳- کم بودن برنامه‌های شست‌وشو در مدل‌های قدیمی

چیزی که کاملا واضح است این است که هر برندی با پیشرفت تکنولوژی تغییرات مثبت در محصولات تولیدی خود اعمال می‌کند و طبیعتا هرچه شما مدل‌های قدیمی‌تری را تهیه کنید، احتمالا از امکانات کم‌تری بهره خواهید برد.

کلام آخر

با توجه به مزایا و معایب گفته شده، برند سامسونگ یک انتخاب خوب برای خرید ماشین لباس‌شویی به شمار می‌رود و تولیدات این شرکت از ارزش خرید بالایی برخوذدار اند. کیفیت ساخت بالا، زیبایی، تنوع مدل‌ها، قدرت بالای موتور، سرعت شست‌وشوی بالا و تکنولوژی های به روز به کار رفته در تولید ماشین لباس‌شویی‌های این برند آن‌ها را به یکی از بهترین‌های موجود در بازار جهانی تبدیل کرده‌است. در نهایت این شما هستید که با توجه به سلیقه و بودجه‌ی خود می‌توانید این برند یا مدل‌های مختلف ساخت آن را انتخاب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *