خرید یک ماشین لباس‌شویی با کیفیت که از ساخت قوی و عملکرد بهینه بهره برده باشد، یک دغدغه برای تمامی افرادی است که قصد خرید لوازم خانگی را دارند.

کیفیت یک ماشین لباس‌شویی به موارد بسیاری از جمله زیبایی طراحی، کارایی، قدرت موتور، سرعت شست‌وشو و … بستگی دارد.

در بازار برندهای مختلف تولید کننده ی ماشین لباس‌شویی در رقابت اند و در این میان برندی پیروز است که در ازای قیمت محصول، بیش‌ترین کارایی را برای استفاده کنندگان داشته باشد.

ما در این مطلب قصد داریم تا با هم به بررسی کیفیت ماشین لباس‌شویی‌های ساخت شرکت بوش بپردازیم و ببینیم آیا این تولیدات نیاز های شما را برآورده خواهند کرد یا خیر؟

File:Bosch-logo.svg - Wikimedia Commons

ویژگی‌ها و مزایای لباس‌شویی‌های برند بوش

۱- کیفیت ساخت بالا

برند بوش بی‌شک یکی از بهترین تولید کنندگان لوازم خانگی در جهان است. این شرکت در تولید محصولات خود از به روز ترین تکنولوژی‌های موجود در دنیا استفاده می‌کند. بهره گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته و همچنین قطعات با کیفیت و اورجینال، باعث شده است تا ماشین لباس‌شویی‌های بوش یکی از با کیفیت ترین و بهترین تولیدات موجود در بازار های جهانی به حساب بیایند.

Washing Machines – Our Top Washers | Bosch

۲- شست‌وشوی سریع

موتور قوی به کار رفته در ساخت این ماشین لباس‌شویی ها باعث شده است تا سرعت شست‌وشوی لباس توسط آن ها بسیار کاهش پیدا کند. اما با این وجود اگر شما برای شستن لباس‌هاستان بسیار عجله داشته باشید می‌توانید با فعال کردن گزینه ی speed perfect  که در ماشین لباس‌شویی بوش تعبیه شده است، سرعت شست‌وشوی لباس‌ها را تا ۶۵ درصد افزایش دهید به نحوی که این افزایش سرعت در کیفیت شست‌وشوی لباس‌ها تاثیر منفی نداشته باشد.

Buy BOSCH 7kg Front Load Washing Machine | WAJ2017SKE | Dombelo UG

۳- شست‌وشوی عمیق

برنامه ی شست‌وشوی allergy plus  در ماشین لباس‌شویی های بوش وجود دارد تا با اعمال آن از شست‌وشوی عالی و عمیق لباس‌ها مطمئن شوید. این فناوری باعث می‌شود تا الیاف پارچه ی لباس‌ها به شکل عالی تمیز شده و همچنین تمام مواد حساسیت زا حذف و تمیز شوند.

WNA254U0IN Capacity(Kg): 8 Kg WAT286H8IN Bosch Front Loading Washing Machines, White at Rs 75131 in Chennai

۴- ادامه ی شست‌وشو پس از قطع و وصلی برق

قطع شدن برق یک اتفاق است که در هر زمان از شبانه روز ممکن است پیش بیاید و شما نمی توایند جلوی آن را بگیرید. در ماشین های لباس‌شویی بوش یک گزینه تحت عنوان  power off memory  وجود دارد که با فعال کردن آن، ماشین لباس‌شویی شما پس از وصل شدن برق، با همان تنظیماتی که قبل از قطع شدن برق روی آن اعمال شده بود به شستن لباس‌ها ادامه خواهد داد.

۵- شست‌وشوی لباس‌های ظریف بدون آسیب

وقتی شما یک لباس ظریف و گران قیمت دارید معمولا از انداختن آن در ماشین لباس‌شویی و خراب شدن آن واهمه دارید. شرکت بوش با استفاده از فناوری درام vario  این مشکل را حل کرده است. در این فناوری سطح درام‌ماشین لباس‌شویی قطعاتی به صورت اریب و نرم دارد که این حالت از گیر کردن لباس‌های ظریف به درام و کشیده و خراب شدن آن ها جلوگیری خواهد کرد.

علاوه بر آن در ماشین های لباس‌شویی بوش فناوری ای وجود دارد به نام  active oxygen  که با دمیدن بخار سرد به مدت ۴۵ دقیقه، بدون آسیب به الیاف لباس‌های ظریف، باعث تمیز شدن آن ها می‌شود.

Bosch Washing Machines | Reviews, Features & Prices - Canstar Blue

۶- سیستم ضد لرزش

در ماشین لباس‌شویی‌های بوش یک سیستم ضد لرزش به نام Anti vibration   وحود دارد که با طراحی هوشمند قطعات متحرک ماشینی بدون ایجاد لرزش کار می‌کند. نحوه کار این سیستم به این شکل است که سیستم لرزش گیر لباس‌شویی به وسیله سه ضربه گیر و فنرهایی که به آن متصل شده اند باعث جذب ارتعاش می‌شود و در نتیجه این تکنولوژی باعث می‌شود درام بی صدا و به صورت ثابت بچرخد.

۷- موتور درایو بی صدای Eco

Eco silence  drive motor   موتوری است که در ماشین لباس‌شویی های برند بوش به کار رفته است و با اصطکاک کم تری که ایجاد می‌کند در نتیجه باعث تولید صدای کم‌تری می‌شود.

۸- فناوری Active water

فناوری آب فعال به کار رفته در ماشین لباس‌شویی های بوش سبب می‌شود تا با توزیع هدفمند آب و دارا بودن یک فیلتر مخصوص، شست‌وشوی لباس‌های شما با مصرف کم‌ترین میزان‌ممکن آب و انرژی صورت گیرد. این فناوری کارآیی ماشین لباس‌شویی را افزایش می‌دهد و یک شست‌وشوی عالی برای لباس‌ها رقم خواهد زد‌.

۹- فناوری IDOS

این فناوری نوآورانه که در ماشین لباس‌شویی های بوش وجود دارد باعث می‌شود تا ماشین لباس‌شویی شما هر بار که در آن لباس می اندازید، لباس‌ها را وزن کند و میزان لکه ها و کثیفی ها را تخمین بزند و بر اساس میزان نیاز لباس‌های شما، دوز مایع شوینده مورد نیاز را تعیین و استفاده می‌کند. در واقع با این فناوری شما نگران استفاده ی کم‌تر یا بیشتر از حد نیاز از مایع شوینده برای شست‌وشوی لباس‌های خود نخواهید بود. همچنین این فناوری می‌تواند میزان چرخش درام و زمان شست‌وشو و آب‌کشی برای لباس‌های شما را تعیین و تنظیم کند.

Washing Machine Symbols Guide | Bosch Home UK

۱۰- حذف راحت مو و کرک حیوانات خانگی

در ماشین لباس‌شویی های بوش یک فیلتر جادویی ویژه تعبیه شده است که به راحتی می‌تواند تمام مو و کرک حیوانات خانگی که به لباس‌های شما چسبیده اند را جدا کند. اگر شما از دوست‌داران حیوانات خانگی هستید اما از تمیز نشدن موی آنها از روی لباس‌هاستان نگرانید، ماشین لباس‌شویی بوش حلال مشکل شما است. این فیلتر ها همچنین قابلیت جدا شدن دارند و شما می‌توانید به راحتی آن را خارج و تمیز کنید.

معایب لباس‌شویی‌های بوش

در اینکه بوش در زمینه ی تولید لوازم خانگی بهترین است شکی نیست اما تولیدات این شرکت نیز مانند تمامی لوازم الکترونیکی ممکن از نقاط ضعفی داشته باشند. یک سری مشکلات در ماشین لباس‌شویی بوش شایع تر است که در ادامه بررسی می کنیم.

۱- قیمت بالا

اولین مشکلی که در خرید ماشین لباس‌شویی بوش به آن‌اشاره می کنیم قیمت بالای آن است که البته از معایب دستگاه به شمار نمی رود بلکه در کشور ما به علت گرانی ارز و تحریم های موجود این‌مشکل ایجاد می‌شود. بنابر این با توجه به وارداتی بودن تولیدات شرکت بوش، از آنها توقع قیمت پایین‌نداشته باشید.

۲- مشکل نشتی آب

یکی از شایع‌ترین معایب ماشین لباس‌شویی بوش مشکل نشت آب است که بیانگر خرابی پمپ تخلیه ی آب دستگاه است. علاوه بر آن ، آب نشت شده می‌تواند از شکاف های عایق بندی دستگاه وارد یاتاقان ها و در نتیجه منجر به خرابی آن ها شود.

۳- مشکلات الکتریکی

یکی دیگر از مشکلات رایج در ماشین لباس‌شویی بوش، مشکلات الکتریکی است. اگر ماشین لباس‌شویی شما روشن نمی‌شود، دو شاخه برق یا برد الکترونیکی دستگاه ممکن است مشکل داشته باشد و شما احتمالا به تعمیر کردن ماشینتان نیاز پیدا کنید.

۴- عدم کارکرد اسپینر

گاهی اوقات ایجاد شدن یک گرفتگی در فیلتر، نامتعادل بودن مقدار لباس‌های موجود درون درام، انسداد در شیلنگ تخلیه آب، پارگی تسمه و بسته نشدن کامل درب ماشین لباس‌شویی می‌تواند مانع از کارکرد اسپینر ماشین لباس‌شویی بوش شود.

سخن پایانی

همان طور که در توضیحات مشاهده کردیم، برند بوش یکی از برترین تولید کنندگان ماشین لباس‌شویی در جهان به شمار می رود. ماشین لباس‌شویی های ساخت این شرکت دارای طراحی زیبا، جنس بدنه‌ی مقاوم، تنوع مدل‌ها، موتور پر قدرت، سرعت شست‌وشوی بالا، و ویژگی های مخلف است و از برترین تکنولوژی های روز دنیا در تولید آ‌ن‌ها استفاده شده است و همین موارد، ماشین لباس‌شویی‌های شرکت بوش را به یکی از بهترین برندها برای خرید تبدیل می‌کنند. آن‌چه که بیش از هر چیزی حائز اهمیت است اسن نکته است که در خرید، اولویت با انتخاب شما است و شما می‌توانید با در نظر گرفتن سلیقه ی شخصی خودتان و همچنین میزان بودجه ای که برای خریداری ماشین لباس‌شویی کنار گذاشته اید، هر یک از مدل ها و برند‌های موجود را انتخاب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *