پکیج ایران رادیاتور نیز به عنوان یکی از برندهای پرطرفدار در کشور ما، همانند سایر پکیج‌ها ممکن است به هر دلیلی دچار مشکل شود و نتواند کار خود را به درستی انجام دهد. این محصول  ظاهری شبیه به ماشین لباس‌شویی دارد و زمانی که آب گرم را باز می‌کنید سنسور‌های موجود درون آن آب را گرم می‌کنند و  آب مصرفی شما برای حمام، دستشویی، ظرفشویی و … را و همچنین آب گرم مورد نیاز برای گرمای محیط به واسطه رادیاتور را تامین می‌کند و با استفاده از دودکش دود حاصل از آن را به بیرون منتقل می‌کند. داشتن سطح کیفی بالا جهت گزینش شدن از سبد تولیدات بین المللی محصولات گرمایشی ، آنقدر برای ابن کمپانی حائز اهمیت بوده است.

شاید بتوان گفت یکی از بهترین به روز رسانی‌ها که در بسیاری از لوازم خانگی از جمله پکیج در سال‌های اخیر انجام شده است، نمایش کد خطا یا ارور است. برخی از ارورهای پکیج ایران رادیاتور به صورت چشمک زدن چراغ‌ها نشان داده می‌شوند و برخی دیگر از خطاهای پکیج ایران رادیاتور به صورت نمایش کد ارور روی صفحه نمایش به صورت ترکیبی از حروف و اعداد نشان داده می‌شوند.

انواع پکیج های ایران رادیاتور

پکیج ایران رادیاتور، به منظور مصارف خانگی و اداری و در ظرفیت‌های حرارتی مختلف، متناسب با متراژهای متفاوت در دو سری دیجیتال و آنالوگ تولید می‌شود.

دستگاه دیجیتال با حرف انگلیسی( L ) و دستگاه آنالوگ با حروف انگلیسی( M ) نام گذاری می‌شوند .

دستگاهایی که در نام‌گذاری با حروف M ، E و L و Z شروع می شوند، دارای دو مبدل می باشند. همچنین علامت FF در پایان اسامی دال بر فن‌دار بودن سیستم گرمایشی می‌باشد. به عنوان مثال: L36FF یعنی اینکه دیجیتالی بوده، فن‌دار است و دارای دو مبدل می‌باشد .

مدل سری (L) با بهرگیری از یک صفحه نمایشگر دیجیتال، امکان نمایش کدهای خطا(Error)، جهت عیب یابی آسان‌تر و اطلاعاتی نظیر میزان درجه حرارت آب و فشار داخلی دستگاه را برای مصرف کننده فراهم می‌کند.

مدل سری (M و E) مجهز به نمایشگر دیجیتال نبوده و به صورت دستی تنظیم می‌شود که اطلاعات مورد نیاز مانند فشار و دمای آب روی یک صفحه مدرج و توسط عقربه‌های این صفحه قابل رویت است . مدل‌های M و E یا به عبارتی آنالوگ ازنظر کارکرد (در ظرفیت های یکسان) در یک سطح بوده و فقط از نظر کیفیت، بعضی از قطعات به صورت بسیار جزئی، متفاوت می‌باشند و مدل M در بعضی از قطعات با کیفیت‌تر از مدل E می‌باشد.

شرایط ایده‌آل و مناسب دودکش در دستگاه‌های بدون فن

حداقل قطر دودکش نباید کمتر از 15 سانتی‌متر باشد حداقل ارتفاع دودکش باید 4متر باشد حداقل ارتفاع عمودی از مجرای خروج دود تا دریچه دودکش باید دوبرابر قطر دودکش، یعنی 31 سانتی‌متر باشد هردستگاه پکیج باید دارای دودکش مستقل باشد انتهای دودکش باید حتما دارای کلاهک H بوده و از سطح پشت بام یک متر بالاتر بوده و از دیوارهای جانبی 3متر فاصله داشته باشد مسیر خروج دودکش فاقد هرگونه گرفتگی باشد از طول افقی زیاد بین مجرا تا دریچه و به کار بردن ارورهای پکیج ایران رادیاتور زانوهای اضافی اجتناب گردد)قسمت افقی شیبی برابر 3% رو به بالا داشته باشد.

در ادامه به ارورهای پکیج ایران رادیاتور خواهیم پرداخت با توجه به مدل پکیج خود ارورها و کد خطاهای پکیج ایران‌رادیاتور را پیدا کنید.

ارورهای پکیج ایران‌رادیاتور در مدل‌های آنالوگ

پکیج های ایران رادیاتور دارای دو مدل آنالوگ و دیجیتال هستند. در مدل‌های آنالوگ مانند M24ff، کد خطا یا ارور پکیج ایران رادیاتور به صورت روشن شدن چراغ‌های LED که با اعداد 30، 40، 50، 60، 70 و 80 در جلوی پنل پکیج قرار گرفته اند، نشان داده می‌شود؛ مثلاً اگر چراغ های 30 و 40 به صورت همزمان شروع به چشمک زدن کردند، این خطا مربوط به ایراد در برد الکترونیک پکیج است و باید توسط تکنسین مورد بررسی قرار بگیرد.

ارورهای پکیج‌های ایران‌رادیاتور در مدل‌های دیجیتال

در پکیج‌های ایران رادیاتور دیجیتالی مانند پکیج L24FF، ارورها به صورت کد خطا روی نمایشگر که در جلوی پکیج تعبیه شده است، نمایش داده می‌شود. به عنوان مثال اگر ارور E2 پکیج ایران رادیاتور را روی نمایشگر پکیج خود مشاهده کردید، نشان می دهد که شعله پکیج شما ایراد دارد و می‌تواند به دلایل مختلفی مانند قطع بودن گاز، خرابی شیر برقی، خراب بودن یون تشخیص شعله و… رخ داده باشد.

ارورهای پکیج ایران رادیاتور سری M، سری B و سریE

30 و 40برد الکترونیک معیوب است
80ترموستات حدی 105 عمل کرده است
70پکیج بیش از حد گرم شده است. بیش از  ۸۹ و کمتر از ۱۰۵ درجه سانتی گراد
70 و 80ایراد در شعله پکیج (یون) حین کار
60 و 80یخ زدایی با پمپ روشن
60 و 70یخ زدایی با مشعل روشن
50 و 80مشکل در ترمیستور آب گرم مصرفی (مدار آن باز است)
50 و 70مشکل در ترمیستور آب گرم مصرفی (اتصال کوتاه است)
50 و 70 و 80مشکل در ترمیستور مدار شوفاژ (مدار آن باز است)
50 و 60مشکل در ترمیستور مدار شوفاژ (اتصال کوتاه است)
40 و 70 و 80ترمیستور حدی 105 درجه سانتی گراد قطع کرده است ولی دمای اندازه گیری شده توسط ترمیستور طبیعی است.
40 و 70پرشر سوئیچ آب در وضعیت قطع است (مدار آن باز است)
40 و 80نشت دود در محیط (ترموستات دودکش قطع است)
40 و 60 و 80فن روشن است اما پرشر سوئیچ هوا در وضعیت قطع است
40 و 60 و 70فن خاموش است اما پرشر سوئیچ هوا در وضعیت وصل است

ارورهای پکیج ایران رادیاتور سری L و سریK

E1پرشر سوئچ آب در وضعیت قطع است. (مدار آن باز است)
E2ایراد در شعله پکیج (یون) حین کار
E8ترموستات حدی ۱۰۵ عمل کرده است.
E10نشت دود در محیط (ترموستات دودکش قطع است)
E12،E30،E99برد الکترونیک معیوب است.
E31مشکل در ترمیستور مدار شوفاژ (اتصال کوتاه است)
E32مشکل در ترمیستور مدار شوفاژ (مدار آن باز است)
E41مشکل در ترمیستور آب گرم مصرفی (اتصال کوتاه است)
E42مشکل در ترمیستور آب گرم مصرفی (مدار آن باز است)
E50فن خاموش است اما پرشر سوئیچ هوا در وضعیت وصل است.
E51فن روشن است اما پرشر سوئیچ هوا در وضعیت قطع است.
E81ترمیستور حدی ۱۰۵ درجه سانتی گراد قطع کرده است ولی دمای اندازه گیری شده توسط ترمیستور طبیعی است.
E91نوسان ولتاژ برق (بیش از 260 و کمتر از 180)
AFسیستم یخ زدایی

جداول فوق ارور پکیج ایران رادیاتور و محدوده بروز مشکل را به صورت تقریبی نشان می دهند. به این ترتیب اگر اطلاعات فنی در خصوص تعمیر و عیب یابی پکیج دارید، می‌توانید متوجه شوید که مشکل پکیج شما از کجاست و آن را برطرف کنید، در غیر این صورت می‌توانید از مشاورین ما درخواست کمک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *