با پیشرفت علم و تکنولوژی که در دنیای امروز اتفاق افتاده‌است، شست‌وشوی لباس‌ها به سهولت و توسط ماشین‌های لباس‌شویی انجام می‌گیرد.

در گذشته مردم ناگزیر بودند با روش‌های دستی لباس‌های خود را بشویند. استفاده از این روش‌ها نیازمند صرف وقت و انرژی بسیار زیادی بود. اما با اختراع ماشین‌های لباس‌شویی روش‌های دیگر شست‌وشوی لباس تا حدودی منسوخ شدند؛ بنابراین، ماشین لباس‌شویی یکی از ملزومات هر خانه‌ای است و امروزه کمتر خانه‌ای را می‌بینید که همچنان برای شستن لباس‌ها از روش سنتی شست‌وشوی دستی استفاده کنند و ماشین لباس‌شویی در هر خانه‌ای پیدا‌می‌شود.

اگر شما قصد دارید ماشین لباس‌شویی بخرید یا ماشین لباس‌شویی‌تان را عوض کنید، باید یک سری نکات طلایی را در انتخاب‌تان رعایت‌کنید و به یک سری معیارها توجه‌ کنید تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

ما در ادامه‌ی مطلب به شما معیارهای یک ماشین لباس‌شویی خوب را می‌گوییم و چندتا از بهترین برندهای ماشین لباس‌شویی موجود در بازار را معرفی می‌کنیم.

معیارهای یک‌ ماشین لباس‌شویی خوب

همان‌طور که پیش از این گفتیم، خرید یک ماشین لباس‌شویی خوب و بهینه، نیازمند توجه به یک سری نکات و معیارها می‌باشد. این نکات شامل مواردی است که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

 ابعاد و اندازه

شاید این ویژگی خیلی پیش‌پا‌ افتاده به‌نظر برسد اما یک ویژگی مهم است که باید به آن توجه کنید. ماشین لباس‌شویی ای که خریداری می کنید باید با ابعاد آشپزخانه‌ی شما متناسب باشد تا در چیدمان آشپزخانه خللی ایجاد نکند و درب آن به راحتی باز و بسته شود. برای مثال اگر شما آشپزخانه‌ی کوچکی دارید و فضای محدودی برای قراردادن ماشین لباس‌شویی مشخص کرده‌اید، پیش از اقدام به خرید ماشین‌تان، حتما طول و عرض مکان مشخص‌شده را اندازه بگیرید و با توجه به آن مدل ماشین لباس‌شویی مورد علاقه‌ی خود را خریداری کنید.

 ظرفیت

ظرفیت ماشین لباس‌شویی بیانگر این است که شما تا چه مقدار لباس خشک را در هربار استفاده می‌توانید در آن قراردهید و بشویید.

در حالت عادی ظرفیت ماشین‌های لباس‌شویی ۶ کیلوگرم است و این ظرفیت معمولا برای یک خانواده کافیست و نیازهای شما را به خوبی رفع خواهدکرد. اما اگر ظرفیت ماشین‌تان ۸ تا ۱۰ کیلو باشد شما می‌توانید در هربار شست‌وشو، علاوه‌بر شستن مقدار بیشتری لباس، موارد بزرگتری مانند پتو یا روفرشی را نیز بشویید و از این نظر به‌صرفه خواهد بود.

 مصرف انرژی

میزان مصرف آب و میزان برق مصرفی، دو فاکتوری هستند که تعیین می‌کنند ماشین لباس‌شویی شما در سال چقدر هزینه‌ی کارکرد خواهد داشت. سعی کنید ماشین لباس‌شویی‌ای را انتخاب کنید که هزینه‌ی هربار مصرف آن برای شما بهینه‌تر است؛ شما با استفاده کردن از آن علاوه بر این که هزینه‌های کمتری را متقبل می‌شوید، در مصرف منابع انرژی نیز صرفه‌جویی خواهید کرد.

برای اطلاع از میزان مصرف انرژی در ماشین‌های لباس‌شویی، برچسبی روی آن‌ها وجود دارد که از A تا G درجه‌بندی شده است. بهینه‌ترین ماشین لباس‌شویی آن است که مصرف انرژی آن در محدوده‌ی A خصوصاً A+++ باشد. هرچقدر میزان مصرف انرژی نوشته‌شده روی این برچسب به G نزدیک‌تر شود، دستگاه خریداری شده پرمصرف‌تر و هزینه‌برتر است.

 سرعت چرخش

سرعت چرخش ماشین لباس‌شویی در حقیقت حداکثر سرعت چرخش دیگ ماشین لباس‌شویی در هر دقیقه است. هرچه سرعت چرخش دیگ ماشین‌تان بیشتر باشد در انتهای شست‌وشو شما لباس‌های خشک‌تری خواهید داشت.

معمولا ماشین‌های لباس‌شویی معمولی‌تر دارای سرعت چرخش ۱۱۰۰ هستند اما اگر انتظارتان این است که ماشین لباس‌شویی بهینه‌تر با عملکرد بهتر تهیه‌کنید بعتر است به دنبال سرعت‌های ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ باشید. البته لازم به ذکر است که هرچه ماشین لباس‌شویی شما سرعت چرخش بالاتری داشته‌باشد، تراز بودن مکان قرارگیری دستگاه اهمیت بیشتری خواهد داشت. چرا که در صورت عدم تراز بودن سطح استقرار ماشین لباس‌شویی، دستگاه در هر بار استفاده از جای خود حرکت می کند.

 حالت‌های شست‌وشو

به برنامه‌های شست‌وشو ویژه که در ماشین لباس‌شویی‌ها از پیش برنامه‌ریزی شده‌است توجه کنید.

ماشین لباس‌شویی‌ای که دارای علامت پشم ‌باشد قادر است لباس‌های پشمی را به خوبی بشوید. برخی ماشین‌ها دارای گزینه‌ای برای شستن لباس‌های ابریشمی هم می‌باشند. همچنین ویژگی‌هایی مانند ضد چروک، اتوی آسان و… نیز وجود دارند که برای لباس‌هایی که بعد از شست‌وشو باید اتو شوند مناسب است.

 سهولت در استفاده

بسیار مهم است که شما ماشین لباس‌شویی‌ای را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی با مدهای شست‌وشوی آن کار کنید و از تنظیمات آن مطلع شوید. پس ماشینی را انتخاب کنید که کار با آن برای‌تان راحت‌تر باشد. اگر ماشین لباس‌شویی شما دارای صفحه‌ی نمایش‌گر باشد، شما تمام تنظیمات اعمال‌شده در دستگاه را بر روی مانیتور دستگاه به راحتی می‌بینید و می‌توانید در صورت نیاز آن‌ها را تغییر دهید.

بهترین برندهای ماشین لباس‌شویی

۱. بوش

یک برند بسیار شناخته‌شده که تمامی محصولاتش از نظر کیفیت ساخت و کارآیی حرف اول را می‌زنند. این برند به علت تحریم‌های گسترده به صورت محدود در بازار وجود دارد اما اگر به آن دسترسی دارید در خریدش شک‌نکنید.

۲. سامسونگ

ماشین لباس‌شویی ساخت برند سامسونگ دارای کیفیت ساخت بالا و ویژگی‌های بسیار مناسب است. یکی از مهم‌ترین و خاص‌ترین ویژگی‌های ماشین لباس‌شویی‌های ساخت برند سامسونگ امکان اضافه کردن لباس پس از شروع شست‌وشو است. مجموع این موارد این برند را به بهترین ماشین لباس‌شویی موجود در بازار تبدیل کرده‌است.

۳. ال جی

از دیگر برندهای عالی در زمینه‌ی ماشین لباس‌شویی، برند ال جی است که ماشین هایی با کیفیت و پرکاربرد با ویژگی‌های عالی تولید می کند.

۴. دِوو

برند دوو، یک برند محبوب است که ماشین لباس‌شویی‌هایی با کیفیت بالا و ویژگی‌های کامل شست‌وشوی بهینه تولید می‌کند. اگر قصد دارید یک‌ ماشین لباس‌شویی خارجی با قیمت مناسب تهیه کنید، دوو یک انتخاب عالی برای شماست.

۵. زیرووات

کیفیت ساخت بالا و عملکرد خوب، این برند را در دسته‌ی بهترین‌های ماشین لباس‌شویی قرار داده‌است.

۶. مایدیا

اگر به دنبال قیمت مناسب‌تر در عین زیبایی و کارآیی بالا هستید، این برند قطعاً یک انتخاب مناسب و به‌صرفه است.

۷. پاکشوما

یک برند ایرانی که اخیراً با تولید محصولات باکیفیت و پرکاربرد، خوش درخشیده است. ماشین لباس‌شویی برند پاکشوما یک محصول جدید و حرفه‌ای است که از امکانات زیادی بهره برده‌است.

این ماشین لباس‌شویی دارای قابلیت اتوکشی آسان پس از شست‌وشو است و همچنین امکان اضافه کردن لباس در حین شستشو را به شما می‌دهد که بسیار کاربردی خواهد بود.

بدیهی است که برند ایرانی نسبت به برندهای خارجی محصولات را با قیمت مناسب‌تری نیز ارائه می کند.

۸. اسنووا

از دیگر برندهای ایرانی که محصولات با‌کیفیت و باقیمت مناسب تولید می‌کند و شما می‌توانید از بین مدل‌های ارائه‌شده و با توجه به نکات گفته‌شده بهترین انتخاب را داشته باشید.

۹. آبسال

یکی دیگر از برندهای ایرانی است که محصولات آن باکیفیت و دارای قیمت‌های مناسب اند.

۱۰. جی پلاس

از برندهایی که محصولات خوش‌ساخت دارد و توقعات شما را از یک محصول خوب برآورده می‌کند.

سخن پایانی

در مطلب فوق تمامی نکاتی که باید در هنگام خرید ماشین لباس‌شویی به آن توجه کنید به شما گفته شد. همچنین بهترین برندهای ایرانی و خارجی را در زمینه‌ی تولید ماشین‌های لباس‌شویی باکیفیت به شما معرفی کردیم. در نهایت شما می توانید با توجه به سلیقه‌ی خودتان و بودجه‌ای که به خرید ماشین لباس‌شویی اختصاص داده‌اید از بین گزینه‌های موجود در بازار بهترین و مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *